Report στα Ελληνικά

 

Σάββατο πρωί, ώρα 08:00. Έχουμε συγκεντρωθεί από νωρίς για να ελέγξουμε τα σκάφη και να καθορίσουμε το πλάνο του αγώνα. Η μέρα είναι ηλιόλουστη και ζεστή αλλά ο καιρός μας ανησυχεί λίγο: βοριάς 20-25 μίλια, που ενίοτε ξεπερνάει και τα 30.

Αφού ασφαλίζουμε τα σκάφη στη μαρίνα, αφήνουμε την επιτροπή αγώνα να κάνει τη δουλειά της και αναχωρούμε για τα γραφεία του ΠΟΙΑΘ όπου γίνεται η συγκέντρωση των συμμετεχόντων. Μετά το πρωινό που προσφέρεται στους καλεσμένους μας, δίνονται οι τελευταίες οδηγίες και μοιράζονται τα πληρώματα στα σκάφη.

Για τη διοργάνωση του αγώνα BALTIC EXCHANGE CUP 2000 ο ΠΟΙΑΘ έχει συγκεντρώσει τέσσαρα σκάφη J24 στα οποία έχει αναθέσει από έναν Έλληνα καπετάνιο, ενώ τα πληρώματα –τέσσερα από τα πέντε- είναι ξένα. Ο αγώνας θα γίνει στο Φαληρικό όρμο, όρτσα-πρύμα σε μικρό σχετικά στίβο λόγω του δυνατού καιρού.

Ώρα 10:30, ο στίβος έχει ήδη στηθεί και δύο φουσκωτά σκάφη επιβλέπουν την περιοχή του αγώνα. Το σκάφος της επιτροπής είναι στη θέση του και θαυμάζουμε τη χάρη και την ταχύτητα με την οποία ταξιδεύουν τα μικρά J.

Η εκκίνηση δίνεται κανονικά, ώρα 11:00. Όλα τα σκάφη κάνουν πολύ καλή εκκίνηση. Καλύτερη όμως εκκίνηση κάνει το σκάφος του Νίκου Λυκιαρδόπουλου, γεγονός που θα κρίνει τελικά και την έκβαση της πρώτης ιστιοδρομίας. Ο Νίκος Λυκιαρδόπουλος, νικητής του θρυλικού εκείνου αγώνα SYDNEY-HOBART 1998, περνάει πρώτος τη γραμμή τερματισμού με μικρή διαφορά από το σκάφος TINOYLI του Θανάση  Φαναριώτη.

Η δεύτερη ιστιοδρομία ξεκίνησε πολύ σύντομα. Όλα τα σκάφη έφυγαν δεξήνεμα, εκτός από το TINOULI. Μία  «έμπνευση», του Θανάση του Φαναριώτη,  τον οδήγησε μακριά από τον υπόλοιπο στόλο σε αριστερήνεμο μπράτσο, ευνοώντας τον τελικά, αφού έκανε διαφορά αρκετών μέτρων από το δεύτερο.

Η Μαρία-Χριστίνα, κυβερνήτης του δεύτερου J, κέρδισε τις εντυπώσεις, αφού κατάφερε άξια να διατηρήσει τη δεύτερη θέση, ενώ πέτυχε τελικά την τρίτη θέση στον αγώνα. Κυρίως όμως κέρδισε το πλήρωμά της, αφού όλο για εκείνη μιλούσαν !

Στην τρίτη ιστιοδρομία το μοναδικό Ελληνικό πλήρωμα της διοργάνωσης, το ATLAS MARINE, μπήκε στο παιχνίδι με αξιώσεις. Την ιστιοδρομία όμως πάλι κέρδισε το TINOULI.

Στην τέταρτη και τελευταία ιστιοδρομία ο καιρός είχε αλλάξει διεύθυνση και μετακινήσαμε το βόρειο σημείο στροφής λίγο αριστερά. Το σκάφος DENIS που κρατήθηκε περισσότερο προς στη στεριά έπαθε ζημιά στη μαΐστρα από μια ξαφνική σπιλιάδα και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Ο αγώνας ήταν συναρπαστικός. Ήταν non-spinakker λόγω των ισχυρών ανέμων και βέβαια κρίθηκε στα όρτσα. Όσοι ήξεραν καλά τα νερά, ανεβαίνοντας κρατήθηκαν περισσότερο στο αριστερήνεμο μπράτσο όπου ο αέρας δεν έκανε πολλά γυρίσματα, αντιθέτως σιγοντάριζε στο δεύτερο μισό του στίβου βοηθώντας έτσι στο σημείο στροφής.

Τον αγώνα ακολούθησε δεξίωση με πλούσιο φαγητό και ποτό, με ελληνική και ξένη μουσική, όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους και να ανταλλάξουν απόψεις για τον αγώνα.

Παρόλο που για εμάς ο καιρός ήταν ασυνήθιστος για τα δεδομένα του Σαρωνικού, τα ξένα πληρώματα ήταν κατενθουσιασμένα. Όλοι συζητούσαν για την άριστη διοργάνωση του αγώνα και τη θερμή φιλοξενία του ΠΟΙΑΘ και αποχώρησαν με την υπόσχεση ότι θα επιστρέψουν στην επόμενη διοργάνωση.

Η βραδιά έκλεισε με μια λαμπρή τελετή απονομής όπου εκτός από τα πληρώματα που βραβεύτηκαν, έγινε και ανταλλαγή τιμητικών πλακετών και αναμνηστικών μεταξύ του BALTIC SAILING CLUB και του ΠΟΙΑΘ.